کف سازی فضاهای وسیع

کف سازی فضاهای وسیع

کف سازی فضاهای وسیع مثل پارکینگ ها

کف فضاهای فرش شده با سنگ پلاک در سطوح وسیع مانند پارکینگ ها را معمولاً پس از اجرا با دستگاه ساب می زنند تا یک سطح مسطح و صاف بر روی آن ها ایجاد شود.

لذا هنگام عبور خودروها از روی کف پارکینگ باعث فشار زیاد به ناحیه برآمده گشته و سنگ به مرور در جای خود از ملات زیر جدا می شود. به همین دلیل و نیز زیبایی بخشیدن به کف های وسیع آن ها را ساب می زنند. دستگاه ساب چون به گوشه های 90درجه نمی تواند نفوذ کند، لذا این گوشه ها ساب نمی خورند و به همین دلیل استادکار ساب زن باید در گوشه ها دستگاه ساب را کم تر نگه دارد تا پله ای در گوشه ها روی سنگ ها ایجاد نشود.

پس از فرش کف با موزائیک، سرامیک یا سنگ باید دقت لازم در ساخت ملات بندکشی بعمل آورده شود تا یک ملات با نسبت مناسب از پودر سنگ و سیمان سفید برای بندکشی ساخته و مصرف شود. زیرا کف ها در معرض شست و شو و نیز عوامل جوی قرار دارند و باید از مقاومت خوبی برخوردار باشند و در برابر فشار آب از جای خود خارج نشوند.

استفاده از رنگ های مخصوص و سیمان رنگی در ملات بندکشی به تناسب رنگ سرامیک یا سنگ مصرف شده در کف برای زیبایی بخشیدن به کار توصیه می شود.

در فضاهایی که ابعاد یکسان و زوایای یکسان ندارند، معمولاً طرح اجرا شده انتخابی برای فرش کف با سرامیک، سنگ یا موزائیک اصطلاحاً لوزی می باشد، بدین ترتیب که تعدادی از سنگ ها یا سرامیک ها از قطر به دو مثلث تبدیل می شوند و قطرها را در امتداد یک ضلع با طول بیشتر قرار می گیرند، در این طرح از فرش کف، ناهمگونی اضلاع و زوایای فضا کمتر به چشم می آید.