پنجره آلمینیومی

پنجره آلمینیومی

                                                                                                        پنجره آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی حد فاصل پنجره‌های قدیمی چوبی و upvc امروزی هستند. این مدل از انواع پنجره در زمان خودش استفاده وسیعی داشت. بعدها برای رفع معایب، پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک وارد بازار شدند. برویم درباره‌ی هر کدام از این دو نوع قاب آلومینیومی بخوانیم

  • پنجره آلومینیومی ساده: اولین ویژگی قابل توجه پروفیل آلومینیومی وزن پایین آن است. این خصوصیت به فرآیند حمل و نصب کمک زیادی می‌کند. نکته دیگر مقاومت و دوام بالای پنجره آلومینیومی در برابر شرایط جوی، رطوبت و باران است. به علاوه در صورت نیاز به دید و چشم انداز بیشتر در فضا، پروفیل آلومینیومی قابلیت ساخت فریم‌های کم‌حجم و نازک‌تری را می‌دهد.

با وجود این مزایا فکر نکنید پنجره آلومینیومی هیچ عیبی ندارد! ویژگی منفی این نوع پروفیل هدر دادن انرژی است. اگر در فصل زمستان به پروفیل پنجره‌تان دست بزنید احتمالا از دمای بسیار پایین آن تعجب خواهید کرد!

  • پنجره آلومینیومی ترمال بریک:

در پنجره ترمال بریک تیغه‌های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند و در واقع یک حالت دوجداره را در پروفیل ایجاد می‌کنند.

در نتیجه‌ی این تغییر ، پنجره‌ی شما عایق حرارت و صوت می‌شود. به علاوه در استحکام و طول عمر پنجره نیز تاثیر به سزایی ایجاد می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که قیمت نوع ترمال بریک از آلومینیوم ساده بالاتر است. البته درصدی از افزایش قیمت به یک عمر آسودگی می‌ارزد این‌طور نیست؟

اما مزایای پنجره آلومینیومی بسیار زیاد بود یعنی به خاطر یک ایراد باید استفاده را کنار گذاشت؟ نه خیالتان راحت! برای رفع این مشکل ترمال بریک‌ها وارد بازار شدند