مزایا و معایب پکیج

مزایا و معایب پکیج

معرفی انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی: پکیج

در ادامه معرفی انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی به یکی از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایشی منزل می‌رسیم: پکیج. موتورخانه و پکیج در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و سیستم‌های تاسیساتی بیشترین شباهت را دارند. در سیستم موتورخانه از یک مخزن بزرگ برای همه واحدها استفاده می‌شود؛ ولی در سیستم گرمایشی پکیج، یک مخزن کوچک در هر واحد قرار می‌گیرد.

مزایای پکیج

استفاده از سنسورهای هشدار دهنده مطمئنا پکیج را در میان انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی و سیستم‌های تاسیساتی به یکی از ایمن‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین به دلیل اینکه به کمک پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ هر واحد می‌تواند دما را به صورت مستقل تنظیم کند، بهره‌وری آن افزایش پیدا می‌کند. سیاه نکردن دیوار و هدر نرفتن آب نیز یکی دیگر از مواردی است که این سیستم را تبدیل به یکی از گزینه‌های بهترین گرمایش برای خانه و بهترین سیستم گرمایشی منزل می‌کند (زیرا آب در آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود).

 

معایب پکیج

حقیقت این است که عیب خاصی را نمی‌توان به سیستم گرمایشی پکیج نسبت داد. انرژی مصرفی پکیج و هزینه آن شاید بالا باشد؛ اما حذف مسیر لوله‌‌کشی آب، حذف پمپ آب و استقلال در مصرف آن را تا حد زیادی جبران می‌کند. همچنین، هزینه تعمیر و نگهداری این سیستم از موتورخانه کمتر و تعمیر آن نیز ساده‌تر است.

بنابراین در میان تمام مدل‌های سیستم گرمایشی جدید منزل، پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ را می‌توان بهترین گرمایش برای خانه و بهترین سیستم گرمایشی منزل (یا حداقل یکی از بهترین‌ها) دانست. پکیج در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و سیستم‌های تاسیساتی بهترین جایگزین برای سیستم موتورخانه نیز است.