انواع شیشه برای پنجره

انواع شیشه برای پنجره

انواع شیشه‌های پنجره

برای کامل کردن اطلاعات در زمینه انتخاب بهترین پنجره، خوب است مروری بر انواع شیشه‌ها نیز داشته باشیم. همان‌طور که اشاره کردیم شیشه در انواع تک جداره، دو جداره و هوشمند موجود است:

شیشه ساده (تک جداره): این شیشه اولین و ساده‌ترین نوع برای استفاده در پنجره است. ضخامت آن متنوع است و معمولا از ۲ تا ۲۰ میلیمتر تولید می‌شود. شیشه‌های تخت در انواع مشجر، رفلکس و … نیز موجودند.

از مدل‌های مشجر و طرح‌دار معمولا برای محدود کردن دید در نواحی خصوصی خانه استفاده می‌شودمدل رفلکس و انعکاسی هم به کمک اضافه کردن یک ماده پوششی روی شیشه تخت ساخته می‌شود. این شیشه در روز نور خارجی را بازتاب داده و باعث کاهش نفوذ نور خورشید می‌شود و در شب به صورت برعکس همین حالت عمل می‌کند.

شیشه دوجدارهبهترین انواع شیشه برای استفاده در ساختمان مدل‌های دو و حتی چند جداره هستند. مهم‌ترین برتری دوجداره‌ها نسبت به مدل‌های معمولی، مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و آلودگی صوتی است.

خانه فضای سکونت و آرامش ما است، و قطعا قابلیت عایق صوتی ویژگی مهمی به حساب می‌آید. در شیشه‌ دو جداره، دو شیشه مجزا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در فضای بین آن‌ها هوای خنثی یا خلاء تزریق شده است. نتیجه این سیستم گرمای بیشتر در زمستان، سرمای مطلوب در تابستان و عدم انتقال صوت است.

سایر انواع شیشه: در کنار ۲ سبک شیشه پرکاربرد بالا، ‌مدل‌های دیگری از شیشه وجود دارند که می‌توانیم براساس محیط موردنظرمان از آن‌ها در ترکیب شیشه ساده یا دوجداره استفاده کنیم.

  • برای مثال شیشه مات شونده یا هوشمند با طلق PDLC که در آن به کار رفته، می‌تواند در کسری از ثانیه به کمک جریان برق مات یا براق شود کاربرد این شیشه برای ایجاد حریم خصوصی است.
  • شیشه سکوریت با حرارت دادن در فرآیند ساخت، به مقاومت بسیار بالایی می‌رسد و به نوعی شیشه نشکن به حساب می‌آید.

شیشه لمینت نوع دیگری است که در ساختار خود لایه‌ای تلق مانند دارد و این لایه باعث می‌شود در هنگام شکستن با الگویی عنکبوتی بشکند و تکه‌های شیشه پرت نشود.