معرفی سیستم گرمایشی قرنیزی

معرفی سیستم گرمایشی قرنیزی

معرفی انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی: سیستم گرمایشی قرنیزی

سیستم گرمایشی قرنیزی به عنوان یک وسیله گرمایشی لوکس در میان سیستم‌های تاسیساتی، جایگزین خوبی برای سیستم گرمایشی شوفاژ و گرمایش از کف بوده و معایب هیچ یک از این دو را ندارد. این سیستم گرمایشی جدید منزل حتی می‌تواند با انرژی و آبگرمکن خورشیدی نیز کار کند. در واقع سیستم گرمایشی قرنیزی و رادیاتورهای قرنیزی به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند با این منابع انرژی با کارایی عالی کار کنند.

مزایای سیستم گرمایشی قرنیزی

سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار نصب دشواری ندارد، کاراست و ابعاد کوچکی نیز دارد. صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش لوله‌کشی تاسیسات، انتقال گرما از پایین‌ترین سطح و سرعت در گرمایش، و عرضه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، همه سیستم گرمایشی قرنیزی را برای برخی واحدها (و حتی اداره‌ها و ساختمان‌های بزرگ) به گزینه‌ای قابل توجه برای بهترین گرمایش برای خانه و بهترین سیستم گرمایشی منزل تبدیل کرده است.

 

معایب سیستم گرمایشی قرنیزی

سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار، دیوارهای بیرونی را بیشتر از هر قسمت دیگری در خانه گرم می‌کند. سیستم گرمایشی قرنیزی نیز محل قرار دادن وسیله‌ها را محدود می‌کند؛ مثلا تلویزیون که در برابر گرما بسیار آسیب‌پذیر است. هزینه بالای مدل الکتریکی این وسیله گرمایشی لوکس نیز یکی دیگر از مشکلات سیستم گرمایشی قرنیزی است.